Biodata Abg Nazri


Ingin Jadi Agen "klik" Sini

Perkenalkan nama saya Abg Nazri. Orang-orang yang kenal saya biasanya memanggil saya Putra Naz. Saya asal dari Malaysia dan suka sekali menulis di blog. Saya suka menulis sejak pertama kali mengenal blog di tahun 2004. 


Pada mulanya saya tidak mampu menulis panjang lebar, hingga akhirnya berkembang menjadi penulis di blog-blog saya . Hidup adalah pembelajaran dan sepanjang kita bernafas saya akan terus belajar.
Tempat kelahiran saya di Inas Johol, sebuah kampung di daerah kuala pilah Negeri Sembilan. Suku Biduanda ,dimana mulanya Sejarah Raja Melewar bertapak disini. Adat kami Minangkabau, kemudian saya dibeaarkan di Kuala Lumpur . Dan kini perjalanan hidup saya di Kota Besar KL yang berada di pusat ibukota Malaysia. Saya sangat menyukai menulis sampai sering ikuti oleh kwn2, macam-macam cerita ada dan kadang2 menulis artikel sejarah di blog maupun di beberapa media cetak. 
Disamping itu saya sangat suka fotografi, menyanyi, memancing, menyelam juga suka jungle tracking. Saya juga sangat tertarik dengan bahasa serta kebudayaan. Mengenal budaya lain bagi saya merupakan kecintaan saya yang tersendiri bagi diri saya, malah suka lebih mendalami lagi kebudayaan sendiri.
Kenapa? Kerana Di Negeri sayalah bermulanya Sejarah Negeri Berdaulat. Negeri saya sangat kaya dengan budaya yang sangat disayangkan bila tidak dilestarikan oleh anak negerinya sendiri siapa lagi.. betul tidak. 
Bagi anda semua yang ingin mengenal lebih dekat dengan saya, jangan segan2. Melalui blog saya juga boleh.Atau like Ofiicial Page saya di fesbok KLIK SINI  tapi saya jarang sekali update disitu.. mari kita jalinkan silaturahim demi kedamaian dunia dan amat bagus untuk kerohanian juga. Kalau bukan kita, siapa lagi?



Salam Mesra ,
Abg Nazri

Comments